måndag 17 oktober 2011

såhär var min helg, ungefär.

helgen var strålande! i fredags mötte jag först maja för kladdkaka på louie och sen kajsa för nya scandic, vin och en aukustisk hästpojke. det var superfina pop-kids där och spelningen var splendid! efter lite mer vin och hejdå-kram till kajsa och "what difference does it make" på tunnelbanan mötte jag och siri delar av mitt band för ölhakshäng. vi pratade om tyskland och tokiga, gulliga fans och konstaterade att livet, det är rätt kul ändå.
på lördagen vaknade jag prick klockan 10 och gjorde smoothie till siri. med hallon, den godaste.
sen gjorde vi alla ärenden vi skulle och jag fick fira med att köpa en symaskin. hurra va!
på kvällen tog jag buss, tunnelbana och buss igen för att komma till ekerö. där var allt som vanligt och lugnet som sköljde över mig när jag klev innanför dörren var alldeles ljuvligt.
som jag saknat och som det var skönt att känna sig hemma igen.

på söndagen åkte jag och olov till ikea, men det är en egen historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar