fredag 21 oktober 2011

det som var du och jag.

det var vår. vi satt på bryggan och solen värmde för första gången på riktigt. det var lördag och det var jonis första ledningshelg. vi hade jobbat hela dagen och nu tror jag att vi tog en paus. jag gjorde mitt första år i staben det året. allt var så pirrigt och spännande och superläskigt och urkul, såklart urkul! han var min första egna, riktiga rekrytering. en kall vinterdag hittade jag honom på louie louie. kanske mitt bästa fynd någonsin.
jag minns inte vad vi pratade om där på bryggan, jag och joni. kanske om hans familj eller om en uppgift eller om slammerturnén. vi såg en orm i alla fall. 
vi var ett sånt bra team, trots att vi bara jobbat ihop kanske två månader så var vi lixom samma. han tänkte som jag och jag tänkte som honom. plus vi tog alltid varandras parti, även om vi kanske innerst inne visste att det inte var det bästa för var det nu var så höll vi alltid varandra om ryggen. 
när solen hade gått ner den där bryggdagen så blev det såklart kalas, det blev alltid det. de allra bästa kalasen. alltid i ordningen: öl, middag, lek, bastu, dans. de flesta gick och la sig runt tre den natten. men inte staben, och inte joni. vi var i min och kanske o's stuga och jag och joni stod för musiken. och vi var SÅ BRA! om vi hade varit synkade innan så var vi lixom samma person nu. 
den kvällen blev en av de allra bästa ledningshelgsfesterna någonsin och efter den där kvällen kanske jag saknar joni så hjärtat värker varenda gång jag försöker dansa till en poplåt utan honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar