tisdag 4 oktober 2011

jag vet att du sover, känner värmen från din hud.

trots att jag hade varit vaken i ett dygn och bara sovit tre timmar natten innan så kunde jag inte sova. allt som snurrade i huvudet var band, texter, mejl som jag glömt skicka, saker jag skulle göra, läxor som ska hinnas med, telefonsamtal som måste ringas, pressmeddelande som skulle skickats för länge sedan och vad som kommer att hända imorgon och nästa vecka och i jul.

jag hatar att inte kunna sova. det kryper i kroppen, jag räknar timmarna jag inte får sova och tänker på hur himla snurrig jag kommer att vara dagen efter. och allt blir värre ju längre tid det går, ju fler minuter som tickar bort.
värst är det när jag int har somnat när tidningen kommer, för då ringer klockan alldeles strax.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar