måndag 29 augusti 2011

post irene.

idag var det första gången jag frös sen jag kom hit. vi lämnade lägenheten runt sju i ikväll. då hade vi varit här i nästan 30 timmar. vår lägenhet är så himla varm, särskilt nu när vi var tvungna att ta in AC:n från fönstret på grund av stormen.
det blåser ute. egentligen inte så farligt, men i kombination med att gatorna är tömda på folk och att det blir så mörkt här så tidigt så kändes det. new york är fortfarande en spökstad.

vi åt post irene-middag på ett av de få ställena som var öppna. de hade nästan ingenting på menyn på grund av stormen och dessutom var deras öl varm. men det gjorde inget, vi drack vitt istället.

j, r och mats traskade vidare för öl, men jag är så trött. min kropp gör så ont. den kan inte hantera kraftiga väderförändringar, särskilt inte min rygg. det har jag ärvt efter mormor. så istället för öl så får jag katt och bubbelvatten och internet. tur att det inte försvann i stormen.
vad hade vi gjort då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar