onsdag 9 september 2009

tänkte faktiskt att jag skulle skicka dig ett brev




julia!

du skulle vara här hos mig i stockholm. du skulle gilla det! vi bor i en etta i finaste området. (obs! subjektivt!) om olov är inne på badrummet så får jag sitta i sängen, annars får vi inte plats. men det gör inte så himla mycket. finns det hjärterum, du vet.
vi har fått ett nytt kontor också. på mariatorget! urflott! bor grannar med rå-fint gymnasium. kidsen utanför fönstret ser ut som top models allihopa. tänker varje morgon att jag måste försöka se ut mer som dom. ger upp varje morgon också. känns bra ändå, klänningar med mönster är ju ändå mer min stajl va?

i veckan var eve här! vi åt lurre på hornsgatan. vi pratade om dig, såklart! och tyckte att du skulle komma hit snart. med eller utan unge. (obs! olov kan säkert passa esther om vi vill ut och glida. han är superfin med ungar!)
vi kan gå på museum och fika på louie louie (du vet dom med den röda fina väggen med dom roliga vita fåglarna och den supergoda kladdkakan. på söder.)
och så kan vi dricka drinkar! jag vet några bra ställen, dit kan vi gå. och så kan vi dansa och komma hem klockan fyra och bränna några sex and the city. jag har köpt boxen nu. men olov vägrar kolla, och det är tråkigt att kolla själv, så jag har massor kvar!

och vet du? jag har börjat träna! på friskis. gud, skulle kunna berätta hur mycket som helst om det här! på onsdagar dansar jag med maja. jag har sämst koordination i gruppen, (man bara höger vänster höger va?!) men det gör inte så mycket. visade sig att alla fester hade gett resultat för kondisen i alla fall. blev knappt trött.
på måndagar går jag på gympa (!) vi gör armhävningar och rygglyft och plankor och GUD vet vad. jag ägnar mig mest åt att spana på andra. bland annat har vi en rund asiat som jag inte kan könbestämma. (återkommer på den fronten) ledarna är AShurtiga och allt som oftast vill jag mest be dem hålla käften. fast det gör jag såklart inte.

i helgen var vi på hiphop-konsert! det var som att vara på kollo (tror jag). alla hade svinstora tröjor och lösa brallor och jag lärde mig minst 4 nya moves.
du skulle ha varit med. har kanske aldrig känt mig så vilsen.
jag fick gästlista och blev uppropad i kön. har aldrig hänt förut. uppropandet alltså. kändes som galapremiär. sen kollo igen.

den här helgen är oklar. det sägs att det är födelsedagsfest för dan i hornstull, men jag vet inte. i så fall måste jag hitta en bra present. har noll idéer. vad ger man dan? en miniräknare? en ny kostym? tar glatt emot alla tips lixom.

men du, jag måste gå nu.

men alltså, jag saknar dig.

kom hit.

ps. kolla på bilden, kommer bli sådär om du inte kommer snart.
ds.

5 kommentarer:

  1. JAG KOMMER!!! VILLVILLVILL!!!
    Tror vi måste dricka måånga drinkar och dansa läänge för jag har ingen kondis alls. (Både på dansgolv och svettis.) Plus du kommer se ut som Kate Moss bredvid mig så jag tror du kommer platsa in fint med dina grannar. Jag dumpar ungen hos sin pappa såklart.
    Jag blev fett impad av att du blev uppropad. Det enda jag kan locka med i Arvika är att stefan kan koden in i köken på tiki som man kan smyga igenom och blir man inte sedd av nån så kommer man direkt in på dansgolvet.....blir man sedd är det inte lika kul.....Du vet nått för happypill o satrdust?!
    Och jag vill fika mycket, gott o länge.
    När kommer Eve tillbaka till Storstan? Måste kolla!
    Du jag saknar dig och vill helst av egoistiska skäl att ni inte trivs i er lägenhet och på nya kontoret och flyttar hem till mig igen fast jag kom på att Arvika suger och då blev jag glad över att ha er i Stockholm så jag kunde åka och hälsa på i er mysiga lägenhet och ert nya coola kontor!

    SvaraRadera
  2. jag åker på onsdag eftermiddag! skaru me jullan?!

    SvaraRadera
  3. Nu, idag? vilken dag är det? Det är onsdag idag. Idag eller nästa? Nästa, nästa!!!

    SvaraRadera
  4. Hur länge stannar du? Stefan kanske inte kan ha med ungen till jobbet.

    SvaraRadera